Wczoraj na warszawskim Okęciu otwarto drugi salon Porsche Centrum w stolicy. Wydarzenie uświetniła obecność Waltera Röhrla i jego dwóch aut z Porsche Museum.

Otwarcie nowego salonu Porsche w Polsce nie dzieje się zbyt często, dlatego dla samej firmy i społeczności miłośników marki jest to moment wyjątkowy. Wczorajsza inauguracja właśnie takim była, a wszystko przez dodatkową atrakcje jaką była konferencja prasowa oraz spotkanie członków Porsche Club Polska z udziałem dwukrotnego mistrza świata w rajdach samochodowych Waltera Röhrla. Legendarny kierowca niemal od początku kariery związany jest z Porsche. Jego pierwszym autem było Porsche 356 B Coupé, które kupił… bez silnika. Choć w ciągu wspaniałej kariery zasiadał za kierownicami samochodów różnych marek, w sercu pozostał wierny Porsche ? miał swoje własne 911, którym też startował w rajdach. W 1981 r. związał się z marką na stałe, stając się jej kierowcą fabrycznym, a później ambasadorem i kierowcą testowym.

Walter Röhrl

Walter Röhrl

Niewątpliwą gratką dla fanów sportowych dokonań Porsche i niemieckiego kierowcy była obecność dwóch samochodów z magazynów Porsche Musuem, które w przeszłości poprowadził sam mistrz. Rajdowe Porsche 911 SC 3.0 Coupe, którym wziął on udział w Rajdzie San Remo w 1981 roku oraz wyjątkowe 944 LM (bazujące na 924 GTP), którym Röhrl wspólnie z Jurgenem Barthem zajęli 7 miejsce w 24h Le Mans i wygrali swoją klasę.

W trakcie konferencji prasowej i wywiadów niemiecki kierowca opowiadał m.in. o swoich startach za kierownicą takich aut jak Lancia 037 (ulubione auto rajdowe Röhrla), o pracy jako kierowca testowy Porsche i uwielbieniu Carrery GT oraz o tym, że współczesne rajdy bardzo różnią się od tych, w których startował on sam, zaznaczając wyraźnie, że obecnie kierowcy mają znacznie łatwiejsze zadanie.

Specjalnie z okazji otwarcia nowego salonu do Polski sprowadzono po raz pierwszy także dwa wyjątkowe produkty. Pierwszym z nich było Porsche 911 Turbo S Exclusive Series o wartości 1,3 mln zł, który od ?zwykłego? Turbo S różni się mocniejszym o 27 KM silnikiem oraz wyjątkowymi elementami designu wykonanymi z karbonu. Szkoda, że akurat był to egzemplarz polakierowany na biało, a nie na na charakterystyczny dla limitowanej serii złoty kolor.

 

Porsche 944 LM

Porsche 944 LM

 

W gablotce obok zaprezentowano wyjątkowy, także limitowany do 500 egzemplarzy, zegarek Porsche Design, zaprojektowany tak, by z samochodem tworzyć spójną wizualnie całość. Chronograf o wartości 45 tys. zł ma tytanową obudowę, a sportowy design podkreśla jej czarna powłoka z węglika karbidu. Karbonową tarczę wykończono tym samym lakierem, co stosowany w samochodzie.

Polscy fani mistrza przygotowali dla niego niespodziankę, w formie parady z lotniska pod salon, czterech rajdowych aut, którymi Walter miał okazję startować lub z którymi rywalizował w Mistrzostwach Świata i Europy. Były to Porsche 911 SC, Fiat 131 Abarth, Audi Quattro i Ford Escort MK II.

Do salonu Porsche Centrum Warszawa Okęcie będziemy jeszcze wracać. Już w najbliższy weekend odbędzie się tam wystawa samochodów używanych z programu Porsche Approved.

Autor: PS | Zdjęcia: PS i Porsche Inter Auto