Opis
Do sprzedania prezentuję rzadko spotykane na rynku Porsche Cayman R, które zostało zaprezentowane pod koniec produkcji tej generacji modelu (987.2). Auto wyjątkowe pod każdym względem, ponieważ posiada szereg zmian i dodatkowych elementów, które nie były dostępne w innych wersjach. Najważniejszą jest podniesiona do 330 KM moc silnika o pojemności 3,4-litra oraz obniżona masa auta. Redukcja kilogramów nastąpiła m.in. dzięki rezygnacji z wysuwanego spoilera na rzecz lekkiej lotki zamontowanej na stałe, która poprawiła aerodynamikę i sprawiła, że wygląd Cayman R stał się jeszcze bardziej agresywny. Kolejne kilogramy zredukowano zmieniając drzwi ze stalowych na aluminiowe. Ten sam zabieg stosowano wówczas w 911 GT3. W ten sposób Caymana R odchudzono o 15 kg. Kolejne niespełna 12 kg ubyło po wymianie foteli ze zwykłych na kubełkowe, które wykonano z karbonu. Ten element był za dodatkową opłatą i nie każdy Cayman R jest w takie fotele wyposażony. Przedni zderzak otrzymał dodatkowe lotki z pakietu Aero Design, a całość stylistyki domykają srebrne detale z zewnątrz, oraz lakierowane elementy deski rozdzielczej i tunel środkowy. W standardzie znalazła się także sportowa kierownica z manetkami oraz pakiet Sport Chrono z opcjami pracy Sport i Sport Plus. Z wnętrza zniknęły też schowki z paneli drzwi, a także klamki, które zastąpiono klimatycznymi pętlami z czerwonego paska znanymi z 911 GT3 RS. W sumie Caymana R odelżono o 55 kg. Różnica w stosunku mocy do masy w Caymanie R względem wersji S zmieniła się z 4,2 kg/KM kg do 3,9 kg/KM, a to już jest realnie wyczuwalna różnica. Cayman R ze skrzynią biegów PDK przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy.
Prezentowany egzemplarz został kupiony w Japonii. Na aukcji miał ocenę 4,5/B, czyli auto zostało ocenione bardzo wysoko. Po przyjeździe do Polski samochód przeszedł przegląd w autoryzowanym Porsche Centrum, otrzymał nowy olej, filtry, płyn hamulcowy, miał czyszczone spływy wody w karoserii oraz otrzymaliśmy listę części, które były wymieniane w trakcie poprzednich lat eksploatacji. Do auta jest pełen zestaw dokumentów i instrukcji z Japonii. Wszystkie informacje o samochodzie są dostępne dla zainteresowanych. Przednie lampy zostały dostosowane do europejskich przepisów, auto otrzymało również nową oryginalną podkładkę do montowania tablicy rejestracyjnej oraz nową jednostkę audio marki Alpine z Car Play i możliwością podłączenia poprzez USB oraz kamerą cofania. Japońskie instalacje do autostrad, zamontowane w schowku zostały profesjonalnie usunięte, a w ich miejsce powróciły oryginalne kieszonki na płyty CD. Samochód przeszedł też profesjonalny detailing i jest pokryty wysokiej jakości ceramiką. Cayman R prezentuje się rewelacyjnie, ma obecnie 38 000 km, jest w bardzo dobrej kondycji i gotowy do jazdy. Więcej informacji udzielam telefonicznie lub w trakcie oględzin auta. Cena 320 000 zł do negocjacji. Samochód nie jest zarejestrowany i nie ma aktualnie opłaconej akcyzy, ale w przypadku chęci zakupu auto może być gotowe do rejestracji w Polsce.