W 2018 roku Porsche AG dostarczyło do klientów 256255 pojazdów, co stanowi historyczny rekord sprzedaży tej marki. W stosunku do również rekordowego roku 2017 osiągnięto wzrost sprzedaży o 4%. Wśród modeli największy wzrost sprzedaży odnotowała Panamera uzyskując wynik o 38% lepszy niż przed rokiem. Także model 911 odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku, pomimo prezentacji nowej generacji pod koniec roku. Do klientów trafiły 35573 911-stki, czyli o 10% więcej niż w 2017 roku.
Zdolność 911 do wzbudzania fascynacji jest większa niż kiedykolwiek ? skomentował Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Dopiero co świętowaliśmy globalną premierę nowego 911 podczas salonu samochodowego w Los Angeles, a (teraz okazało się, że) po raz kolejny nasza sportowa ikona zainspirowała większą rzeszę klientów niż rok wcześniej.
Najchętniej wybieranym modelem ponownie był Macan (86031 egzemplarzy), wyprzedzając Cayenne (71458 egzemplarzy) i Panamerę (38443 egzemplarze).
Po raz kolejny Chiny stanowiły największy pojedynczy rynek zbytu (80108 egzemplarzy), jednocześnie odnotowując wzrost sprzedaży o 12%. Na drugim miejscu uplasowały się Stany Zjednoczone z 57202 samochodami dostarczonymi do klientów. Na rynku europejskim odnotowano nieznaczny spadek o 4% względem 2017 r. na co złożyło się z pewnością wycofanie z oferty modeli z silnikami Diesla w lutym 2018 r. wprowadzenie nowego cyklu pomiaru spalania WLTP oraz filtrów cząstek stałych dla silników benzynowych. Zdaniem Detleva von Platena skutki nowych przepisów będą odczuwalne jeszcze w pierwszej połowie 2019 r.
PORSCHE AG
Dostawy |
styczeń-grudzień | ||
---|---|---|---|
2017 | 2018 | Różnica | |
Świat | 246 375 | 256 255 | 4 % |
Europa | 80 262 | 77 216 | -4 % |
Niemcy | 28 317 | 27 541 | -3 % |
Ameryka | 67 714 | 70 461 | 4 % |
USA | 55 420 | 57 202 | 3 % |
Azja-Pacyfik, Afryka i Bliski Wschód |
98 399 | 108 578 | 10 % |
Chiny | 71 508 | 80 108 | 12 % |
Autor: ML/Porsche | Zdjęcia: Porsche