W Genewie zaprezentowano właśnie nowe Porsche 911 GT3. Jej sercem jest 4-litrowy wolnossący silnik typu bokser. Ekstremalnie wysokoobrotowa jednostka o mocy 500 KM praktycznie nie różni się od tej stosowanej w rasowym samochodzie wyścigowym 911 GT3 Cup.
Większość kierowców Porsche 911 GT3 chętnie zabiera swoje sportowe wozy na przejażdżkę po torze wyścigowym. Stosunku masy do mocy o wartości 3,88 kg/kW (2,86 kg/KM) pokazuje potencjał tego auta. Ze standardową 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową PDK, auto z zatankowanym do pełna zbiornikiem paliwa waży 1430 kg i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 318 km/h. Dla zwolenników purystycznego, surowego prowadzenia Porsche oferuje 911 GT3 także z 6-stopniową skrzynią manualną. W tej wersji drogowo-torowa 911 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,9 s, osiągając prędkość maksymalną 320 km/h.
Podwozie nowego 911 GT3 korzysta z doświadczeń Porsche zgromadzonych w wyścigach. Jego zestrojenie zostało zmodyfikowane pod kątem uzyskania jeszcze lepszej dynamiki jazdy. Nowy, dwuosobowy wariant ?siedzi? o około 25 mm niżej od 911 Carrera S. Poza dodatkowo zmodernizowaną konstrukcją bazową podwozia do zapewnienia wyśmienitej charakterystyki prowadzenia w dużym stopniu przyczynia się też aktywna tylna oś skrętna. Zależnie od prędkości jazdy skręca tylne koła w przeciwnym lub tym samym kierunku co przednie, zapewniając tym samym jeszcze lepszą zwinność i stabilność samochodu. Dynamikę jazdy zwiększa również zastosowanie dynamicznych poduszek silnika i blokady tylnego dyferencjału.
Jeśli chodzi o wygląd, 911 GT3 nie pozostawia wątpliwości co do swojego przeznaczenia. Dominujące tylne skrzydło, wykonane z włókien węglowych, podkreśla fakt, że formę sportowego auta determinuje aerodynamika. Lekki przedni pas i przedni spojler zostały dodatkowo zoptymalizowane pod kątem jeszcze lepszego przepływu powietrza. Udoskonalenia aerodynamiki są widoczne również w lekkiej tylnej partii nadwozia z otworami wydechowymi oraz nowym dyfuzorze.
Kabina nowego samochodu sportowego o wysokich osiągach została dopasowana do doznań z jazdy, jakie zapewnia nowe 911 GT3. Sportowa kierownica GT o średnicy 360 mm pochodzi z 918 Spyder. Na kierowcę i pasażera czekają sportowe fotele plus z wydatniejszym podparciem bocznym i mechaniczną regulacją wzdłużną. Ustawienie wysokości i oparcia odbywa się elektrycznie. Ponieważ 911 GT3 jest tradycyjnie autem dwumiejscowym, wnęki tylnych siedzeń są tapicerowane.
Porsche oferuje dla 911 GT3 trzy dodatkowe warianty siedzeń: pierwszy to adaptacyjnie siedzenia sportowe plus z elektryczną regulacją wszystkich funkcji (18 zakresów). Drugi ? opcjonalne sportowe fotele kubełkowe ze składanym oparciem, zintegrowaną boczną poduszką powietrzną i manualną regulacją wzdłużą, a trzeci ? w pełni kubełkowe fotele wykonane z lekkich tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym, z karbonowym wykończeniem.
Poza systemem multimedialnym Porsche Communication Management (PCM) z modułem nawigacji online i informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym standardowe wyposażenie obejmuje także moduł Connect Plus oraz aplikację Track Precision. Ta ostatnia pozwala kierowcom 911 GT3 śledzić, zapisywać i analizować szczegółowe dane dotyczące jazdy na ich smartfonie. Porsche 911 GT3 można już zamawiać. Ceny nowej ?911? o wysokich osiągach w Polsce rozpoczynają się od 788 960 zł.