To otwarte sportowe auto powstało zaledwie w 18 miesięcy. Bazowało na czysto wyścigowej technologii a jednostka napędzająca przywędrowała tu prosto z auta stworzonego do wygrywania Le Mans. 5,5 litrowy silnik V10 produkował 558 koni mocy i pozwalał rozpędzić GT do 200 km/h poniżej 10 sekund. Auto zaprezentowane w 2002 roku w Paryżu było w pełni przygotowane do jazdy, a Walter Röhrl przejechał nim Aleje Pól Elizejskich aż pod sam Luwr.

Początkowo planowano wyprodukować 1000 sztuk Carrery GT i miały być gotowe na jesień 2003 r. Auto miało być proste, kultywować tradycje Porsche i dawać maksimum wyścigowych doznań w legalnej, drogowej wersji. Konstruktorzy skupili się na niskiej wadze i jak najniższym środku ciężkości pojazdu. Jego przód nawiązuje do legendarnego 718 RSK Spyder z wielkim nosem i sporym wlotem powietrza. Boczna linia auta przypomina klin, ale jednocześnie nie pozostawia złudzeń, że mamy tu do czynienia z Porsche. Przetłoczenie w grubych drzwiach, przechodzi w wielki wlot chłodzący jednostkę napędzającą. Bardzo ciekawie wyglądają tu boczne lusterka, tradycyjne łezki na wspornikach w kształcie litery V. Dwa pałąki chroniące głowę przedłużają garby z dziurkowanej blachy przykrywającą silnik. Garbate panele dachowe można zdjąć i schować w bagażniku znajdującym się z przodu. Tył zakończono spoilerem łączącym tylne lampy. Spoiler przy 120 km/h podnosi się o 16 cm, trwa to mniej niż 5 sekund. Opuszcza się z powrotem poniżej 80 km/h.

Relacja | Duch Zuffenhausen na Auto Nostalgia 2017

Relacja | Duch Zuffenhausen na Auto Nostalgia 2017

Lampy w GT to: z przodu Bi-xenony o 2 różnych długościach promieni a z tyłu LED’y. Wtedy był to szczyt nowoczesności.
Całe auto wykonane jest z nowoczesnego wówczas kompozytu wzmacnianego karbonem CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic), a przedni i tylny zderzak z plastiku z pamięcią kształtu. Jeśli dobrze kojarzę to w razie wgięcia polewasz to gorącą wodą i samo się odkształca.

Ostatecznie w produkcyjnej wersji silnik został zwiększony do 5,7 litra a moc do 612 KM. Napęd przenosi kompaktowa 6-stopniowa manualna skrzynia biegów. Zastosowano w nim także pierwsze na świecie dwupłytowe ceramiczne sprzęgło PCCC.
Pięcioramienne koła zostały wykonane ze stopu magnezu i przykręcane są jedną centralną nakrętką znaną z wyścigowych praktyk, gdzie te z lewej strony są koloru czerwonego a z prawej niebieskiego. Chodzi o to żeby nie pomylić klucza prawostronnego z lewostronnym.

Przy całej walce o wagę w aucie, we wnętrzu znalazło się bardzo stylowe skórzane wykończenie, poduszki powietrzne przednie i boczne a nawet komplet skórzanych walizek i toreb. Można było też bez dopłaty domówić manualną klimatyzację czy radio na CD z nawigacją i telefonem.

Auto rozpędza się do 100 km/h w 3,9 sekundy. Ostatecznie limit aut wynosił 1500 szt. i rozeszły się jak świeże bułki. W sierpniu 2003 roku Porsche Carrera GT kosztowało 425.690 DM

Autor i zdjęcia: Petrol town