Przed siódmą rundą Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) ekipie Porsche towarzyszą szczególne emocje: rozgrywany 15 października wyścig na torze Fuji International Speedway, u stóp najwyższego szczytu Japonii, może jeszcze przed zakończeniem sezonu przynieść rozstrzygnięcie walki o mistrzostwo.

Obiekt z 1,5-kilometrową prostą nie bez powodu ma w swojej nazwie słowo ?Speedway?, oznaczające drogę szybkiego ruchu. Zależnie od konfiguracji aerodynamicznej prototypy Le Mans Toyoty i Porsche mają szansę pokonać tam barierę 300 km/h. Ciasna, kręta pozostała część toru sprawia, że odpowiednie ustawienie samochodu stanowi nie lada wyzwanie i wymaga trudnych kompromisów.

W okolicach perfekcyjnie ukształtowanego wulkanu Fudżi, liczącego 3776 m n.p.m. wysokości, może panować zarówno łagodna, późnoletnia pogoda, jak i nieprzewidywalne warunki typowe dla jesiennej aury. Jeśli liderzy mistrzostw ? Earl Bamber, Timo Bernhard i Brendon Hartley dojadą do mety swoim Porsche 919 Hybrid przed najwyżej pozycjonowanymi kierowcami Toyoty, zostaną nowymi mistrzami świata. Dotychczas zgromadzili 159 pkt., a za nimi plasują się Kazuki Nakajima i Sébastien Buemi z wynikiem 108 pkt. Trio z drugiego 919 Hybrid, aktualni mistrzowie świata Neel Jani, André Lotterer oraz Nick Tandy, zajmują aktualnie czwarte miejsce (83 pkt.). Jeśli Porsche uda się odnieść czwarte w tym sezonie podwójne zwycięstwo, firma po raz trzeci z rzędu zdobędzie mistrzostwo świata producentów. Jednak to nie Porsche, ale Toyota uchodzi za zdecydowanego faworyta wyścigu ? startuje bowiem na własnym terenie. Po sześciu z dziewięciu rund WEC niemiecki producent ma 242 pkt., a japoński ? 168,5 pkt.

W Japonii, zespół GT Porsche wystawi dwa egzemplarze Porsche 911 RSR. Na słynnym torze Fuji Speedway zmierzy się z silnymi rywalami w klasie GTE-Pro ? Astonem Martinem, Ferrari i Fordem. Walka o mistrzostwo świata w tej kategorii jest wyjątkowo zacięta, a Porsche zajmuje w niej aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji kierowców, z Richardem Lietzem (Austria) i Frédérikiem Makowieckim (Francja) notującymi niewielką stratę do lidera. W klasie GTE-Pro obowiązują przepisy Balance of Performance, mające na celu zapewnienie równych szans pojazdom o różnych koncepcjach napędu oraz wyrównanej, sprawiedliwej walki, dzięki czemu kategoria ta jest szczególnie konkurencyjna. Równie intensywna rywalizacja panuje w klasie GTE-Am, w której zespoły klientów Porsche ? Dempsey Proton Racing i Gulf Racing ? z sukcesami wystawiają dwie ?911? RSR z roku modelowego 2015.

Sześciogodzinny wyścig na torze Fuji rozpoczyna się w niedzielę, 15 października, o godzinie 11 czasu lokalnego (4:00 CEST). Kanał telewizyjny Sport 1 poprowadzi transmisję z rywalizacji na żywo w godzinach od 6 do 8, a także od 10:30. Cały wyścig można obejrzeć bezpłatnie, za pomocą strumieniowania na żywo na stronie www.sport1.de (w godzinach od 3:30 do 10:30), a także na płatnym kanale telewizyjnym Motorsport.TV (od 3:45 do 10:15). Eurosport będzie transmitować ostatnią godzinę wyścigu na żywo, od godz. 9. Bezpłatna w bazowej wersji aplikacja FIA WEC za opłatą oferuje strumieniowanie na żywo całego wyścigu oraz poszczególne czasy.

Autor: PS/Porsche | Zdjęcia: Porsche