To był udany występ Porsche na torze Mount Panorama w australijskim Bathurst. Za kierownicą 911 GT3 R w barwach Competition Motorsports kierowca fabryczny Porsche Patrick Long, Junior Porsche Matt Campbell, a także Marc Lieb i David Calvert-Jones po zaciętym pościgu za czołówką zajęli drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i wygrali w klasie A-GT3 Pro-Am. Inne klasowe zwycięstwa przypadły 911 GT3 R zespołu Walkinshaw GT3, 911 GT3 Cup w barwach Steve Richards Motorsport oraz Caymanowi GT4 Clubsport ekipy PROsport Performance.

Słońce nie zdążyło jeszcze wzejść, gdy o 5:45 w niedzielny ranek 52 samochody rozpoczynały rywalizację w pierwszej w tym sezonie rundzie mistrzostw Intercontinental GT Challenge na słynnym, liczącym 6,213 km długości torze w Nowej Południowej Walii. Wczesny start oraz niespotykana kombinacja 23 szybkich i wolnych zakrętów, stawiająca przed kierowcami wyjątkowo wysokie wymagania.

Australijski Junior Porsche Matt Campbell dobrze zna ten zróżnicowany obiekt. Za kierownicą 911 GT3 R w barwach Competition Motorsports zaliczył bezbłędną pierwszą zmianę. I chociaż po jednej z 16 faz samochodu bezpieczeństwa został zepchnięty aż na 18. pozycję, zachował zimną krew. Dzięki niesamowitemu zacięciu awansował o dziewięć miejsc, nim przekazał samochód z numerem 12 Davidowi Calvertowi-Jonesowi. Później miejsce w kokpicie zajął Marc Lieb (zwycięzca generalnej klasyfikacji Le Mans i aktualny mistrz Długodystansowych Mistrzostw Świata), a następnie Patrick Long. Zawodnicy nie tylko dogonili czołówkę, ale zdołali objąć prowadzenie. Wtedy za kierownicę na finałową zmianę wrócił Matt Campbell, który mimo kary przejazdu przez aleję serwisową dowiózł do mety drugie miejsce w klasyfikacji generalnej oraz klasowe zwycięstwo dla swojego zespołu.

Dla 911 GT3 R to trzeci ważny wyścig w tym roku, po 24-godzinnych w Dubaju oraz na torze Daytona na Florydzie ? i trzeci zakończony sukcesem. W Dubaju zespół Herberth Motorsport odniósł sensacyjne zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, a w USA ekipa Alegra Motorsports zdominowała klasę GTD.

Drugie 911 GT3 R z numerem 911, wystawione przez ekipę Walkinshaw GT3 przy fabrycznym wsparciu Porsche, po dwóch godzinach wycofało się z rywalizacji. Początkowo sprawy wyglądały obiecująco. Jako debiutant w składzie fabrycznych kierowców Porsche pierwszy wystartował Laurens Vanthoor (Belgia), który w ciemności unikał ryzykownych sytuacji na wymagającym torze i piął się w górę okrążenie po okrążeniu. Po godzinie rywalizacji zajmował drugie miejsce. Później samochód przejął jego kolega z zespołu Earl Bamber (Nowa Zelandia) i szybko wysunął się na prowadzenie w stawce. Niestety, podczas wymijania wolniejszego konkurenta uderzył w niego, uszkadzając układ kierowniczy 911 RSR. Naprawa trwałaby zbyt długo ? i tak marzenie o zwycięstwie w Bathurst dla zwycięzcy Le Mans z 2015 r. oraz jego kolegów z zespołu musiało odejść w zapomnienie. Trzeci kierowca Kévin Estre (Francja) nie zdążył wsiąść za kierownicę.

WYNIKI WYŚCIGU:
Klasyfikacja generalna

1. Vilander/Lowndes/Whincup (SF/AUS/AUS), Ferrari 488, 290 okrążeń
2. Lieb/Long/Campbell/Calvert-Jones (D/USA/AUS/AUS), Porsche 911 GT3 R, 289
3. Kane/Smith/Jarvis (GBR/GBR/GBR), Bentley Continental, 289
4. Talbot/Martin/Padayachee (AUS/AUS/AUS), Porsche 911 GT3 R, 289
5. Parente/Bell/Ledogar (GB/GB/F), McLaren 605s, 289
6. Lago/Owen/Russel (AUS/AUS/AUS), Lamborghini, 288
7. Samadi/Gaunt/Halliday (AUS/NZ/GB), Audi R8, 288
8. Strauss/Kelly/Mardenborough (D/AUS/GB), Nissan GT-R, 288
9. Cini/Holdsworth/Fiore (AUS/AUS/AUS), Audi R8, 287
10. Manolis/Millier/Capelli/Canto (AUS/AUS/I/SA), Lamborghini, 285

Zwycięzcy klas w samochodach Porsche
Klasa A-GT3 Pro-Am
1. Lieb/Long/Campbell/Calvert-Jones (D/USA/AUS/AUS), Porsche 911 GT3 R

Klasa A-GT3 Am
1. Talbot/Martin/Padayachee (AUS/AUS/AUS), Porsche 911 GT3 R

Klasa B-GT3
1. Grant/Okeeffe/West (AUS/AUS/AUS), Porsche 911 GT3 Cup

Klasa C-GT4
1. Jones/Braams/Viebahn/Moller-Madsen (AUS/NL/D/DK), Porsche Cayman

Wpis powstał na bazie informacji prasowej Porsche Polska.