Na ten dzień długo czekaliśmy, bo od premiery modelu 911 Sport Classic opartego o generację 997.2 w 2009 roku. W roku 50 rocznicy powstania modelu Carrera RS 2.7, Porsche prezentuje nowe wcielenie tego limitowanego modelu.

Nowe 911 Sport Classic to drugie z czterech kolekcjonerskich wydań prezentowanych przez Porsche w ramach strategii Heritage Design. Limitowana edycja Porsche Exclusive Manufaktur trafi do sprzedaży w liczbie 1250 egzemplarzy, ożywiając styl lat 60. i wczesnych 70. ubiegłego stulecia. Podobnie jak w przypadku bezpośredniego poprzednika – 911 Sport Classic z 2009 roku, opartego na generacji 997, za inspirację dla wyglądu posłużyły tu oryginalne 911 (1964-1973) oraz 911 Carrera RS 2.7 z 1972 roku. 911 Sport Classic można już zamawiać; jego ceny zaczynają się od 1 mln 397 tys. zł. Dostawy do europejskich Porsche Centrów rozpoczną się od lipca 2022 roku, a później samochody trafią na kolejne rynki.

Modele Heritage Design reprezentują najbardziej emocjonujące koncepcje w strategii produktowej Porsche” – powiedział Alexander Fabig, wiceprezes ds. indywidualizacji oraz Porsche Classic. „W ramach tego wyjątkowego podejścia dział designu Style Porsche współpracuje z oddziałem Porsche Exclusive Manufaktur nad reinterpretacją kultowych modeli 911 i elementów wyposażenia z okresu od lat 50. do 80. XX wieku – oraz nad przywróceniem cech stylistycznych tamtych dekad”. Porsche planuje wprowadzić na rynek łącznie cztery takie limitowane edycje w dłuższym wymiarze czasu. Pierwsza z nich zadebiutowała w 2020 roku – to 911 Targa 4S Heritage Design Edition z elementami designu z lat 50. i 60. XX wieku.

To nie wszystko: firma Porsche Design zaprojektowała wysokiej jakości czasomierz, dostępny wyłącznie dla nabywców kolekcjonerskiej edycji samochodu. Zegarek harmonijnie nawiązuje do licznych detali wzornictwa nowego 911 Sport Classic. Co więcej, wybrane elementy wnętrza limitowanej serii będą dostępne dla większości obecnych wariantów 911 w ramach pakietu Heritage Design Classic.

Reinterpretacja historycznych elementów designu
Wyrazisty charakter nowego 911 Sport Classic podkreślają: szerokie nadwozie, zarezerwowane dotąd dla modeli 911 Turbo, nieruchomy tylny spojler w stylu „kaczego kupra” legendarnego 911 Carrera RS 2.7 oraz dach z podwójnymi wybrzuszeniami.

Wybierając ekskluzywny lakier dla nowej limitowanej edycji, projektanci inspirowali się szarym odcieniem Fashion Grey z wczesnych egzemplarzy Porsche 356 – podobnie jak w przypadku pierwszego 911 Sport Classic typ 997, wprowadzonego na rynek w 2009 roku. „Nowe 911 Sport Classic to pierwszy samochód z lakierem Sport Grey Metallic” – powiedział Michael Mauer, wiceprezes Style Porsche. „Szary nigdy się nie nudzi. Nierzadko stanowi określoną deklarację i jest po prostu fajny”. Jako alternatywę dla ekskluzywnego odcienia Sport Grey Metallic dla nowego 911 Sport Classic zarezerwowano również kolory: Czarny, Agate Grey Metallic, Gentian Blue Metallic oraz lakiery Paint to Sample2. Sportowe wzornictwo akcentują podwójne pasy w jasnym kolorze Sports Grey, namalowane na przedniej pokrywie, dachu i tylnym spojlerze.

Wnętrze wyróżnia kultowy wzór w pepitę na panelach drzwi oraz środkowych panelach foteli, a dwukolorowa tapicerka z półanilinowej skóry w odcieniach Czarnym i Classic Cognac tworzy elegancki kontrast z lakierem nadwozia.

550 KM – najmocniejsze jak dotąd 911 z manualną przekładnią
Równie wyjątkowa jest koncepcja układu napędowego: 3,7-litrowy, sześciocylindrowy bokser biturbo generuje moc 405 kW (550 KM) i kieruje siłę napędową wyłącznie do tylnych kół. W połączeniu z siedmiobiegową ręczną przekładnią nowe 911 Sport Classic jest najmocniejszym 911 z manualną skrzynią dostępnym obecnie na rynku.

Przekładnię wyposażono w funkcję auto-blip, która kompensuje różnice w prędkości obrotowej silnika pomiędzy przełożeniami podczas redukcji za pomocą krótkotrwałego „podbicia” obrotów (tzw. przegazówka). Standardowy sportowy układ wydechowy został specjalnie dostosowany do limitowanego wariantu, tak aby zapewnić jeszcze bardziej emocjonujące wrażenia dźwiękowe.

Zawieszenie, bazujące na podwoziu odmian 911 Turbo i 911 GTS, spełnia wysokie wymagania w zakresie osiągów: amortyzatory standardowego systemu Porsche Active Suspension Management (PASM) reagują na dynamiczne zmiany warunków jazdy z prędkością błyskawicy. PASM jest seryjnie połączony ze sportowym zawieszeniem, które charakteryzuje się prześwitem zmniejszonym o 10 mm.

 

Autor: PS/Porsche | Zdjęcia: Porsche

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]