Oto nowe 911 GT3 z pakietem Touring, czyli purystyczna odmiana o mocy 510 KM, ważąca zaledwie 1418 kg i standardowo wyposażona w 6-stopniową sportową manualną skrzynię biegów.

Z zewnątrz najbardziej rzucającą się w oczy różnicą jest brak mocowanego na stałe tylnego skrzydła 911 GT3. Niezbędną siłę docisku przy wysokiej prędkości zapewnia nierzucający się w oczy, automatycznie wysuwany tylny spojler. Kolejną cechą, który wyróżnia nowy wariant, są srebrne listwy ozdobne z anodowanego aluminium o wysokim połysku wokół bocznych szyb. Przód jest za to w całości lakierowany na kolor nadwozia. Wnętrze z rozszerzonym pakietem elementów wykończonych czarną skórą prezentuje się szczególnie elegancko i jest zarezerwowane wyłącznie dla GT3 z pakietem Touring. Front deski rozdzielczej oraz górne boczne sekcje paneli drzwi mają specjalne przetłoczenia powierzchni. Po raz pierwszy pakiet Touring można – bez dodatkowych kosztów – połączyć również z 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią PDK.

Osiągi nie na pokaz: detale nadwozia i wnętrza
Nad wysokoobrotowym silnikiem znajduje się grill z logo „GT3 touring” o unikalnym wzornictwie. Nie tylko listwy ozdobne wokół szyb bocznych, ale i końcówki sportowego układu wydechowego mają srebrny kolor. W ramach opcjonalnego pakietu zewnętrznego Touring elementy te mogą zyskać satynowe wykończenie w kolorze czarnym. Moduły przedniego oświetlenia specjalnie przyciemniono.
Również w kabinie 911 GT3 z pakietem Touring roztacza atmosferę klasycznego samochodu sportowego. Obręcz kierownicy, dźwignię zmiany biegów/wybierak przekładni, osłonę konsoli środkowej oraz podłokietniki i uchwyty na panelach drzwi pokrywa czarna skóra. Wnętrze częściowo wykończone skórą zdobią czarne przeszycia. Środkowe panele foteli wykończono czarną tkaniną, podobnie jak podsufitka. Na zagłówkach wytłoczono herb Porsche. Nakładki progów drzwi oraz elementy ozdobne na desce rozdzielczej i konsoli środkowej wykonano ze szczotkowanego aluminium w kolorze czarnym.

Wraz z pakietem Touring Porsche oferuje niemal kompletne wyposażenie opcjonalne modelu 911 GT3, które obejmuje wszystkie odcienie nadwozia i wzory obręczy, reflektory LED z systemami Porsche Dynamic Light System oraz Porsche Dynamic Light System Plus, różne systemy wsparcia kierowcy, hamulce PCCB, układ podnoszenia przedniej osi, wszystkie warianty foteli, pakiet Chrono i systemy nagłośnienia.

Nazwa „pakiet Touring” nawiązuje do wariantu wyposażenia 911 Carrera RS z roku modelowego 1973.

Już wtedy jego istotą było połączenie purystycznego designu 911 z klasycznym wykończeniem wnętrza. Porsche powróciło do tej idei w 2017 r., gdy po raz pierwszy zaoferowało pakiet Touring w generacji 991. Wariant ten przypadł do gustu przede wszystkim miłośnikom najwyższej klasy sportowych aut, którzy cenią niedopowiedzenie i klasyczną przyjemność z jazdy.

Nadal waga lekka
Pomimo szerszego nadwozia, większych kół i dodatkowych rozwiązań technicznych masa własna nowego GT3 jest porównywalna z poprzednikiem. Wariant z manualną skrzynią biegów waży 1418 kg, a z dwusprzęgłową przekładnią PDK – 1435 kg. Nacisk na zmniejszenie masy własnej demonstrują: przednia pokrywa wykonana z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), szyby z lekkiego szkła oraz kute obręcze kół, a także lekki sportowy układ wydechowy.
Wyścigowe geny widać w niemal wszystkich detalach nowego 911 GT3. Kokpit po raz pierwszy wyposażono w widok torowy: za naciśnięciem przycisku zawartość wyświetlaczy po lewej i prawej stronie centralnego obrotomierza zostaje zredukowana do najważniejszych informacji (ciśnienie ogumienia i oleju, temperatura oleju i chłodziwa oraz poziom paliwa). Kierowca ma łatwy dostęp do przełącznika trybów jazdy – umieszczono go na kierownicy. Pozwala to na szybkie przełączanie pomiędzy ustawieniami Normal a konfigurowalnymi programami Sport i Track.

Pakiet Touring można wybrać również z 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią PDK.

Unikatowy chronograf
Klientom, którzy zdecydują się na zakup 911 GT3 z pakietem Touring, Porsche Design oferuje również wyjątkowy zegarek, wyposażony w mechanizm z funkcją flyback. Jego wirnik nawiązuje wyglądem do stylizacji obręczy kół i jest dostępny w sześciu różnych wersjach odpowiadających konfiguracji samochodu. Odcień pierścienia tarczy – Agate Grey Metallic wzorowano na lakierze pojazdu, a sama tarcza ma czarne, matowe wykończenie i jasnożółte wskazówki, dopasowane do kolorystyki obrotomierza. Zegarek 911 GT3 z pakietem Touring otrzymuje pasek ze skóry samochodowej Porsche z wytłoczonym napisem „GT3”, ozdobiony czarnymi przeszyciami z nici stosowanej w autach Porsche. Chronograf produkuje przez firmową szwajcarską fabrykę zegarków i zarezerwowany wyłącznie dla właścicieli pojazdu.

Cena
Porsche oferuje 911 GT3 w cenie od 883 tys. zł (z VAT i uwzględnieniem krajowej specyfikacji). Pakiet Touring można teraz zamówić jako bezpłatną opcję.

Galeria

Autor: PS/Porsche | Zdjęcia: Porsche