Polscy fachowcy szkolą blacharzy Porsche w całym regionie Europy Środkowej i Wschodniej. W Poznaniu działa bowiem centrum szkoleniowe Porsche, w którym wiedzę i umiejętności zdobywają pracownicy Porsche Centrów z 26 krajów. ? To dla nas prestiż, ale przede wszystkim uznanie dla naszego poziomu wiedzy, wyposażenia i formy, w jakiej prowadzimy szkolenia ? mówi Marcin Gąsiorowski, Dyrektor Obsługi Posprzedażnej Porsche w Polsce.

Oczywiście szkolenia techniczne odbywały się od samego początku działania Porsche Polska. Ale od 2013 r. Akademia Szkoleń Volkswagen Group Polska ? jako osobny dział firmy będący częścią działu obsługi posprzedażnej grupy ? odpowiedzialna jest między innymi za obszar kwalifikacji personelu partnerów serwisowych.

To, że szkolenia pracowników z całego regionu będą odbywały się właśnie w Poznaniu wcale nie było oczywiste. Firma rozważała również inne lokalizacje. Ale w czasie audytu przed stworzeniem centrum, przedstawiciele Porsche AG zobaczyli poznańskie zaplecze szkoleniowe i doświadczenie trenera. Okazało się, że Poznań spełnia wysokie wymagania Porsche i że warto ulokować centrum szkoleniowe dla całego regionu Europy Środkowej i Wschodniej właśnie tutaj.

Szkolenia Porsche wymagają specjalnego przygotowania warsztatu szkoleniowego, bo blacharze Porsche muszą do perfekcji opanować pracę na karoseriach wielomateriałowych. Z tego powodu szkolenia odbywają się w kilkutygodniowych cyklach. W tym roku zostały zorganizowane w styczniu i lutym oraz ostatnio we wrześniu i październiku.

W szkoleniach uczestniczą pracownicy centrów Porsche z 26 krajów ? od Grecji, przez kraje bałkańskie, Węgry, Czechy i Słowację, Litwę, Łotwę i Estonię po Ukrainę i Kazachstan. Pracowników blacharni poszczególnych Porsche Centrów wybierają na szkolenia lokalni przedstawiciele marki. Gdy zatrudniają fachowca, jak najszybciej przeprowadzana jest analiza potrzeb szkoleniowych oraz egzamin teoretyczny i praktyczny. Na ich podstawie pracownik jest wysyłany na odpowiednie szkolenie.

Jednorazowo przyjeżdża osiem osób z jednego kraju, żeby szkolenie odbywało się jednym języku ? polskim lub angielskim z ewentualnym tłumaczeniem na czeski, słowacki, rosyjski lub turecki. Są dwa etapy szkolenia. Pierwszy składający się z dwóch części ? szkolenie podstawowe i specjalistyczne trwają łącznie 5 dni. Uczestnicy poznają wszystkie systemy i trenują naprawę karoserii stalowej. Drugi etap to szkolenie eksperckie. Trwa 4 dni. Tu kursanci ćwiczą naprawę karoserii wielomateriałowych. Ważne jest również szkolenie z umiejętności miękkich, czyli m.in. zasad obsługi klienta.

W badaniach renomowanego amerykańskiego instytutu badawczego J.D. Power Porsche od lat zdobywa czołowe pozycje w rankingach jakości, zarówno dla modeli samochodów (911 i Macan), jak i w zestawieniu fabryk samochodów (zakłady w Lipsku). Poznańskie centrum szkoleniowe ma zatem do czego równać. I nie ma kompleksów. ? Zarówno Porsche AG, jak i sami uczestnicy bardzo wysoko oceniają nasze szkolenia ? zapewnia Marcin Gąsiorowski.

 

Autor: PS/Porsche | Zdjęcia: Porsche Polska