Na targach w Genewie Porsche pokaże zupełnie nową wersję modelu Panamara. To połączenie wersji Turbo i E-Hybrid, którą wyposażono w 4-litrowy silnik V8 z odmiany Turbo i jednostką elektryczną. Skutek? Moc 680 KM i 850 Nm momentu obrotowego już przy obrotach nieznacznie powyżej podstawowych obrotów silnika. W rezultacie od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,4 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 310 km/h.

Nowa Panamera Turbo S E-Hybrid łączy jednostkę elektryczną (136 KM) z silnikiem V8 (550 KM). Zamontowane w module hybrydowym sprzęgło rozłączne jest sterowane elektromechanicznie za pośrednictwem elektrycznego siłownika sprzęgła (ECA), tak samo jak w przypadku modelu Panamera 4 E-Hybrid. Efekt: krótkie czasy reakcji i wysoki poziom komfortu. Podobnie jak we wszystkich pozostałych modelach Panamera drugiej generacji, za transfer mocy na koła odpowiada błyskawicznie pracująca przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK) o 8 przełożeniach. Standardowo model wyposażony jest w adaptacyjny napęd na obie osie Porsche Traction Management (PTM). W połączeniu z maksymalną prędkością 310 km/h oznacza to, że Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid ustanawia kolejne nowe standardy w klasie.

Nowy flagowiec drugiej generacji modelu Panamera zadebiutuje w Europie w lipcu 2017 r., a na kolejnych rynkach ? w późniejszych miesiącach. Swoją światową premierę Panamera Turbo S E-Hybrid będzie świętować podczas salonu samochodowego w Genewie (7-19 marca 2017 r.). Od samego początku czterodrzwiowe gran turismo będzie dostępne również w wersji Executive, z rozstawem osi wydłużonym o 150 mm. W ramach wyposażenia standardowego Panamera Turbo S E-Hybrid oferuje Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) wraz z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), wspomaganie kierownicy Plus oraz 21-calowe obręcze z lekkich stopów o wzorze 911 Turbo. Specyfikacja podstawowa obejmuje także postojowy układ klimatyzacji, elementy adaptacyjnej aerodynamiki i trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM). Przedłużona odmiana jest seryjnie wyposażona w skrętną tylną oś. Model Panamera Turbo S E-Hybrid kosztuje 903 630 PLN. Za Panamerę Turbo S E-Hybrid Executive trzeba będzie zapłacić 968 780 zł.

Wpis powstał na bazie informacji prasowej Porsche Polska.