Porsche to nie tylko wyjątkowe auta, ale również ich poszczególne elementy. W klasycznych modelach jednymi z najbardziej pożądanych są felgi Fuchs. W bardziej współczesnych takimi stały się obręcze „Turbo”, które często znajdują się na liście życzeń. Zobaczcie jak wyglądała ich ewolucja.

Nazwa felg ?Turbo? pochodzi nie tylko od nazwy modelu 911 (993) Turbo do którego została zaprojektowana – ale również od kształtu jej ramion, wzorowanych na wyglądzie łopatek turbosprężarki. Felgi te (w rozmiarze 18 cali) znalazły zastosowanie również w pierwszych Boxster?ach (986) i pierwszych 911 chłodzonych wodą (996). Na potrzeby kolejnej generacji modelu 911 Turbo (996) wygląd felgi ?Turbo? został unowocześniony i miał bardziej zaostrzone ranty ramion.

 

 

Rewolucja w wyglądzie nadeszła z kolejną generacją Porsche 911. W 997 felgi Turbo (19 cali – 997.1, 997.2 oraz 20 cali – 991.1 i 991.2) już nie przypominają kształtem swojego wręcz kultowego pierwowzoru. Wzory felg ?Turbo? z modeli 997.2, 991.1 i 991.2 w odpowiednio większych rozmiarach (20 i 21 cali) cieszą się też powodzeniem w innych modelach Porsche: Cayenne, Macan i Panamera.

 

 

Od generacji 997.2 model 911 Turbo S można wyposażyć też w nowe wzory felg z centralnym mocowaniem. Wygląd wszystkich felg ?Turbo?, ?Turbo S? na różnych modelach samochodów Porsche można zobaczyć w konfiguratorze kół, który opisaliśmy dla Was jakiś czas temu. Poniżej znajdziecie link do tego materiału.

 Rynek | Pierwszy konfigurator kół do Porsche powstał w Polsce!

Rynek | Pierwszy konfigurator kół do Porsche powstał w Polsce!