Zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Paryżu 911 Speedster Concept, to już druga w tym roku wariacja Porsche na temat tej wersji nadwozia, jednak tym razem producent potwierdził, iż auto w zbliżonej formie trafi do produkcji. Nowe wcielenie 911 z wyjątkowym dwumiejscowym otwartym nadwoziem powstanie dokładnie w 1948 egzemplarzach. Liczba ta jest nieprzypadkowa, gdyż nawiązuje do hucznie obchodzonego jubileuszu 70-lecia wyprodukowania przez Porsche pierwszego samochodu ? Porsche 356 ?Numer 1?.

Nowy Speedster został opracowany w Porsche Motorsport w Weissach we współpracy z Style Porsche oraz Porsche Exclusive Manufaktur. Czerwony lakier Guards Red stanowi nawiązanie do Speestera z 1988 roku, bazującego na 911 serii G. Nadwozie Speedstera Concept oparte jest na 911 (991) w wersji Carrera 4 Cabriolet. Zgodnie z tradycją, Speedster wyróżnia się obniżoną linią ramy przedniej szyby oraz mniejszymi szybami bocznymi. Zderzaki, jak również przednią i tylną maskę wykonano z lekkiego kompozytu włókien węglowych. Układ napędowy i zawieszenie zapożyczono z modelu 911 GT3 z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów. Całość dopełnia układ wydechowy z tytanowymi końcówkami zaprojektowany przez dział GT.

Produkcyjna wersja Speedstera będzie pierwszym modelem, w którym dostępne będą nowe pakiety Heritage Design. Ta ekskluzywna linia akcesoriów pozwoli na jeszcze większą personalizację 911.
Oprócz przyciągającego wzrok lakieru, 21-calowe felgi z centralną nakrętką stanowią kolejną wizualną atrakcję konceptu Speedster. Ich wzór podobny jest do konstrukcji stosowanych w wyścigowych modelach Porsche, takich jak 911 RSR i GT3 R. Zabarwione na czerwono światła do jazdy dziennej są również inspirowane rozwiązaniami z modeli wyścigowych. Uwagę zwracają również lusterka zewnętrzne typu ?Talbot? oraz klapka wlewu paliwa umieszczona centralnie na masce.

 

Autor:Porsche/ML | Zdjęcia: Porsche